donderdag 9 oktober 2014

Halloween deurkrans


Dit jaar vieren we voor het eerst echt Halloween en ik had dan ook maar heel weinig Halloween decoraties. Wat is het dan toch heerlijk om helemaal 'los te gaan' met het zelf maken van decoraties.

Vanavond heb ik een deurkrans gemaakt. Heel eenvoudig, binnen 10 minuten was hij klaar. Ik heb nog wel wat ideetjes om hem nog leuker te maken en als ik daar inderdaad aan toe kom zal ik hier zeker een update plaatsen.




Dit is wat ik gebruikt heb om de krans te maken:
- een krans van stro (ik heb die van mij gekocht bij Action)
- een lijmpistool (ik heb die van mij ook van Action, maar deze 'lekt' erg, dus ik raad hem niet aan)
- 2 zwarte boa's
- een stukje nep spinnenweb
- een nep spinnetje
- een stukje zwart lint


Doe een streepje of kloddertje lijm op de krans en leg het uiteinde van de boa erop. Wikkel de boa vervolgens om de krans heen. Doe aan het uiteinde van de boa weer een druppel lijm en plak hem vast. Herhaal dit met de volgende boa.
Pak vervolgens een stukje 'spinrag' en trek dit uit totdat het dun genoeg is naar je zin. Doe het op één punt over de boa op de krans en plak het aan de achterkant van de krans vast met een druppel lijm.
Bevestig vervolgens de spin, dit kan of door de spin goed in het rag te bevestigen, of door hem op het spinrag te lijmen.
Knoop vervolgens het lint vast aan de bovenkant van de krans (met de knoop naar achteren) en de krans is klaar om aan de deur gehangen te worden.

Wil je graag zien hoe ik de krans gemaakt hebt? Bekijk dan mij YouTube tutorial.

Happy Halloween

Xx Edith-José




Geen opmerkingen:

Een reactie posten