woensdag 22 oktober 2014

Muurvuller!!!! Een fles bewerkt met muurvuller...I'm loving it :-)

Al een paar weken zie ik een bepaalde trent in DIY-land...muuurvuller!

Ondanks dat ik me op dit moment in het Halloween gebeuren stort kon ik deze trent niet negeren....aan de slag met muurvuller dus :-) !!



Alhoewel het in de 'volksmond' muurvuller heet en dat uiteraard ook de gewone toepassing is, heet het 'instant filler' bij Action .
Het is een kant en klare pasta die dus niet meer aangemaakt hoeft te worden, ideaal!

Wat heb je allemaal nodig om een fles te maken zoals ik gedaan heb?:

- een (wijn) fles, die ik gebruikt heb is van Hugo.
- gesso (verkrijgbaar bij Action)
- mmurvulller (instant filler)
- deco verf clay van Action
- bloem
- een (klein) zeefje
- kanten lint (het lint dat ik gebruik komt van Wibra vandaan)
- een acryl kwast (action)
- een oude ketting in 'aarde' tinten
- een lijmpistool met lijmpatronen
- een schuursponsje
- eventueel handschoenen

Haal de etiketten van de fles en haal de lijmresten weg met stickerverwijderaar. Maak de fles vervolgens vetvrij met water met wat amonniak.
Doe wat gesso op het schuursponsje en dep de fles daarmee. Zorg dat de gesso overal op de fles goed gepakt heeft.
Laat de gesso goed drogen (dit duurt niet zo heel lang).
Breng als de gesso gedroogd is de muurvuller aan, eventueel met handschoenen. Breng de muurvuller zo grof of egaal aan als je zelf wilt.
Meng wat koffiedrap met een beetje water en breng dit met een achterkant van een schuursponsje aan op de fles. Als de fles droog is kan je de stukjes koffie eraf wrijven of borstelen.
Laat de muurvuller drogen en breng desgewenst wat decoverf (clay) van Action aan. Zeef er eventueel met een klein zeefje nog wat bloem over.

Neem nu wat lint en drappeer dat voor een shabby-chic look zo dat een deel langer is dan de fles.
Warm het lijmpistool op en doe een druppel lijm op het lint waar het samen moet komen op de fles. Lijm, afhankelijk van het te bereiken resultaat, op nog wat plekken het lint vast.

Pak een oude ketting in natuurtinten en gebruik delen die je mooi bij de fles vindt passen.

Bekijk hoe ik alles heb gedaan op mijn YouTube kanaal.

Vindt je mijn blog leerzaam/leuk? In het rechter menu kun je je abboneren zodat je niets meer mist. En ook op mijn YouTube kanaal kun je je abboneren.

Hopelijk tot snel!

xx Edith-José


Geen opmerkingen:

Een reactie posten